de FILMMAKER

 


de
FILMMAKER

Wil je graag een verhaal vertellen via film? De kern van je boodschap vangen op een eerlijke en authentieke wijze? Durf je de controle los te laten en te kiezen voor een film die niet is gescript of in scène is gezet, maar overtuigt omdat het echt is?


Dan weet ik zeker dat wij elkaar kunnen vinden!


Filmen in opdracht

Ik vind het heel belangrijk dat we vooraf goed bespreken wat het doel is van een film. Niet werken met een script betekent niet dat er niet een goed idee moet zijn. Mijn ervaring leert dat een kader en een duidelijk doel belangrijk zijn om tot een succesvol product te komen.

Soms werk ik samen met een cameraman of sta ik voor de camera als presentator in grotere producties.


Zij accepteerden al de uitdaging:


Fonds Verstandelijk Gehandicapten

Fonds Verstandelijk Gehandicapten wilde haar donateurs bedanken. Ze vroegen mij om deze dankbaarheid in film te vangen.


Nederlandse Spoorwegen

Ik werd benaderd door de Nederlandse Spoorwegen. Ze wilden de NS-Businesscard onder de aandacht brengen bij ondernemers in Nederland. Ze kwamen met een idee en een script. Ik stelde voor om mij een gratis reizen kaart te geven en de vrijheid om te maken. Ze gingen akkoord.

Mijn uitgangspunt was appelleren aan het gevoel van vrijheid en flexibiliteit waar veel ondernemers naar verlangen.

Via verschillende platformen werd deze video meer dan 100.000 keer bekeken en was succesvol.


Oxfam Novib

Oxfam Novib heeft een ondernemersnetwerk om ondernemers in ontwikkelingslanden te helpen. Ze zoeken Nederlandse ondernemers die zich hierbij aansluiten. Ze vroegen mij om een aantal films te maken om ondernemers te raken.

Mijn uitgangspunt was herkenbaarheid. Iedere ondernemers herinnert zich nog het moment dat hij een duwtje in de rug kon gebruiken.

Bij dit project betrok ik vriend en filmmaker Kris Pouw. Samen gingen we aan de slag. Via verschillende platformen werd deze video meer dan 100.000 keer bekeken en was succesvol.


Coöperatie DELA

Coöperatie DELA wilde de thema’s erven en nalaten in de markt van uitvaartverzekeraars claimen, doormiddel van een online serie over deze onderwerpen.
Ze zochten een hoofdpersoon. Een onderzoeker. Deze rol voelde voor mij helemaal juist op dat moment. Dit is mijn sollicitatie-video die ik opstuurde:

Ik werd uitgekozen. We maakten in totaal negen video’s met een videoploeg en ik maakte daarnaast negen persoonlijke vlogs. De video’s werden online in totaal ongeveer 1.000.000 keer gezien.

Voorbeeld video met cameraploeg:

Voorbeeld Blog:


Het Revalidatiefonds

Het Revalidatiefonds vraagt samen met Ieder(in) jaarlijks tijdens de ‘Week van de toegankelijkheid’ aandacht voor de toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Dit jaar was het thema de toegankelijkheid van horeca-gelegenheden. Ze zochten een reporter die verslag deed van deze week.

In zeven dagen tijd maakte ik vijf films. Mijn uitgangspunt was het raken van kijkers via persoonlijke verhalen. Ik bezocht een evenement en koppelde dat aan een persoonlijk verhaal van iemand met steeds een verschillende beperking. Dit liet steeds weer een nieuw perspectief zien.

De video’s werden in totaal ruim 60.000 keer gezien via verschillende platformen en ruim 400 keer gedeeld.


Brabant DC

De provincie Brabant heeft Brabant DC in het leven geroepen. Brabant DC staat voor Brabant District of Creativity en is onderdeel van een internationaal netwerk dat zich bezighoudt met het vinden van creatieve en baanbrekende oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Ze brengen met regelmaat creatieve denkers en doeners uit verschillende sectoren bij elkaar om elkaar te inspireren.

Ik ben regelmatig aanwezig bij deze evenementen om verslag te doen.


Spreekt mijn stijl je aan en wil je meer weten? Ik kom heel graag langs voor een kop koffie of een brainstormsessie. Wil je meer zien? Bekijk dan kwetsbareheld.tv

Neem contact met me op!


Zij gingen je voor:





 


Bekijk ook de andere uitdagingen


 


de
VERTELLER

Geniet van de reis!


DAAGje
uit

Omarm je angst!